Световната онлайн платформа „Алибаба“ с интерес към български стоки и услуги
Възможностите за българските фирми да се включат в световната онлайн платформа за търговия и логистика „Алибаба“ бяха представени на 12 декември в БСК от директора на „Алибаба Груп“ за Германия, Австрия, Швейцария, Турция и Източна Европа г-н Давид Баумгарт. Той е в България по покана на Българо-китайската камара за индустриално развитие (БККИР) и Българската стопанска камара (БСК), а програмата му включва освен срещи с български фирми, така и разговори с представители на правителството.
В срещата участваха мениджъри на повече от 30 компании, опериращи в сферата на хранително-вкусовата и питейна промишленост, електроника, металорежещи инструменти, козметика и етерични масла, балнеология и туризъм, дрехи, облекла и аксесоари, автомобилни части и транспорт, и др.
Alibaba е най-голямата компания за търговия на дребно в света от гледна точка на брутния търговски стокообмен. Към септември 2016г. Alibaba Group има годишно на своите пазари 439 милиона активни купувачи, което им осигурява достъп до милиони търговци и търговски марки. Сферата на дейност на Alibaba Group включва основна търговия, облак платформи, мобилни медии и развлечения, както и други иновационни практики. Чрез филиали, създадени от инвеститори, компанията участва в различни сектори за местни услуги и логистика. Тя притежава дял и във взаимното разпределение на печалбите на компанията за финансови услуги Ant, която работи чрез Alipay – водещата платформа за онлайн разплащания в Китай.
Двете най-големи пазарни платформи на Alibaba в Китай са Taobao Marketplace за търговия на мобилни устройства и Tmall за търговски марки и търговци на дребно. Компанията работи с над десет милиона търговци, има над един милиард предлагани продукта и 439 милиона купувачи от 200 страни и региони. Логистичната мрежа на Alibaba Group изпълнява средно 42 милиона доставки на ден.